BASIN BÜLTENİ
75 Bin TL Ödüllü 12. Mücevher Tasarım Yarışması’na Başvurular Başladı
Mücevher İhracatçıları Birliği tarafından bu yıl 12’ncisi düzenlenecek olan Mücevher Tasarım Yarışması’nın ana teması, kadın olarak belirlendi.
Son başvuru tarihinin 22 Aralık olduğu yarışmanın finali, 20 Mart 2020 akşamı gerçekleştirilecek ve birinci olan tasarımcı 75 bin TL’lik ödülün sahibi olacak.
Mücevher İhracatçıları Birliği tarafından bu yıl “Kadın” temasıyla duyurulan 12. Mücevher Tasarım Yarışması’nda başvuru dönemi 22 Ekim’de başladı.
Başvuruların 22 Aralık’a kadar yapılabileceği yarışmanın finali, 20 Mart 2020, cuma akşamı gerçekleştirilecek. Yarışma kapsamında birincilik ödülü 75 bin TL, ikincilik ödülü 20 bin TL ve üçüncülük ödülü de 5 bin TL olarak belirlendi.
Adaylar, geçen sene olduğu üzere bu yıl da yarışmaya tek bir eser ile katılabilecekler.
Kadın ve Tasarım: Hem Öz Hem Töz…
- Mücevher Tasarım Yarışması’nın bu yılki teması “Kadın”, insanın sosyal ve kültürel olarak varlığının iki yapıtaşı olan kadın ve tasarımı bir araya getiriyor. Tasarımcılar kadını önce tasarılarında oluşturuyor, ardından tasarımlarına yansıtıyor ve her şeyin başladığı yere bir yolculuğa çıkıyorlar.
Kadın ve tasarım, birbirinden uzak görünen iki ayrı kavram olsa da kök olarak birbirine benzeyen iki engin ana fikir olarak karşımıza çıkıyor. Kadının aile ve toplumun, dolayısıyla insan yaşamının temelini oluşturması gibi yazıdan mimariye, dilden ticarete insan düşünce ve yetisinin ürünü olan her şeyin temelinde de tasarım yatıyor.
Tasarım olmadan hiçbir şey üretilemeyeceği gibi, kadın olmadan da insan yaşamı düşünülemez. Dolayısıyla kadın ve tasarım hem öz hem de töz olarak belirtiliyor.
12 Temmuz 2019 - Basın Bülteni
Türkiye’nin Ödüllü Mücevherleri, Pekin EXPO 2019 Türk Günü’nde, Çinli Modellerin Defilesiyle Tanıtıldı
Mücevher İhracatçıları Birliği, 1 – 7 Temmuz 2019 tarihleri arsında Çin’in başkenti Pekin’de düzenlenen EXPO 2019’a, 11. Mücevher Tasarım Yarışması’nda finale kalan 10 tasarımı ile katıldı.
Pekin’de Görücüye Çıktılar
Bu yıl “Bahçe Kültürü” konseptiyle açılan Pekin EXPO 2019, ana teması “Anadolu’nun Nadir Endemikleri” olan 11. Mücevher Tasarım Yarışması ile vizyon açısından da örtüştü. Bu çerçevede toplam 378 başvuru arasından finale kalan 10 farklı mücevher tasarımı, Pekin EXPO 2019’da yer alan Türkiye Pavilyonu’nda, ülkelerin üst düzey yöneticileri ve Türk üyeler tarafından ziyaret edildi.
100 Kişilik Özel Davet
Pekin EXPO 2019 kapsamında Türk ve Çinli mücevher oyuncuları ile tasarımcılarının bir araya gelebilmesi amacıyla 3 Temmuz’da ilan edilen “Türk Günü”nde 100 kişilik özel bir davet düzenlendi. Davete, Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan da katıldı. Davet kapsamında İstanbul’dan Pekin’e getirilen 10 farklı mücevher tasarımı, Çinli modellerin katıldığı bir defile ile Türkiye Pavilyonu’ndaki Bahçehane’de tanıtıldı.
“Asyalı Mücevher Birlikleri Başkanlarını İstanbul’da Ağırlayacağız”
Mücevher İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Atasay Kamer, yaptığı değerlendirmede, Türkiye’nin köklü kuyumculuk geleneğini küresel pazarlara girmesi için desteklemesi ve Pekin EXPO’da olduğu gibi belirli temalarda farkındalığın arttırılmasına yardımcı olduğunu belirterek, şunları söyledi:
“Mücevher sektörü denilince akla gelen en önemli lokasyonlardan olan Pekin EXPO’da Türkiye’nin kuyumculuk endüstrisinin gelişmesine katkı sağlayacak bir işe imza attık. Çeşitli yerel ve uluslararası tasarımcıların, basın mensuplarının, akademisyenlerin ve kuyumculuk liderlerinin saygın bir jürisinin titiz bir değerlendirme yaptığı ve en iyi 10 tasarımı belirlediği mücevher tasarımları Pekin Expo 2019’da seçkin davetliler ve Çin basınının katılımıyla gerçekleştirildi.”
Çin Pazarı Bizim İçin Önemli
Türk mücevher sektörünün dünyanın her ülkesinde bilinmesi gerektiğini ve bu alanda çalıştıklarını ifade eden Atasay Kamer, şöyle devam etti:
“Türk mücevher sektörü 35 bin kuyumcu ve 6 bin üreticisiyle Hindistan, Çin, ABD ve Rusya’nın ardından beşinci büyük Pazar, Hindistan ve Çin’in ardından üçüncü büyük üretici ve İtalya ile birlikte ikinci büyük ihracatçı konumunda olan stratejik bir sektördür. Belli aralıklarda içinde birçok farklı ülkeden satınalmacıyı İstanbul’da ağırlarken, aynı zamanda yaşadıkları ülkelerde de mücevher sektörümüzün tanıtımını yapıyoruz. Çin pazarı da, bizler için hedef pazarlardan biri olarak ön plana çıkıyor. Geçen yıl Çin’e gerçekleştirdiğimiz mücevher ihracatı 65,4 milyon dolar seviyesindeyken, bu yılın yalnızca ilk 5 ayında Çin’e 128,5 milyon dolar mücevher ihracatına imza attık. Pekin EXPO 2019’a katılarak Asya pazarındaki yerimizi güçlendirmek adına büyük bir adım attık. Asya pazarı ile ticari ilişkilerimizi perçinleyecek asıl adımı Ekim ayında 41 ülkenin katılımıyla İstanbul’da düzenlenecek 8. Asean Gem & Jewellery President’s Summit (8. Asya Mücevher İhracatçıları Birlikleri Başkanları Zirvesi) ile atacağız. Bu zirve ile Asya’daki mücevher birliklerinin başkanlarını iki gün boyunca İstanbul’da ağırlayıp ticari ilişkilerimiz geliştirerek ülke ekonomisine katma değer sağlayacağız.”
Mücevher İhracatçıları Birliği
Bakanlar Kurulu kararı ile 2003 yılı Temmuz ayında İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri çatısı altında kurulan Mücevher İhracatçıları Birliği, kar amacı gütmeyen yedi birlikten biridir. Yaklaşık binden fazla şirketin üye olduğu Mücevher İhracatçıları Birliği, sektörün yeni pazarlara ulaşmasını sağlayarak Türkiye’nin mücevherat ihracatını arttırma ve üye kuruluşlarının uluslararası platformlarda menfaatlerini koruma amacıyla faaliyet gösteriyor. Mücevher İhracatçıları Birliği’nin yürüttüğü çalışmalar arasında Türk mücevher ürünlerinin dünya pazarlarına tanıtmak için seminerler, yarışmalar, fuar ve sergiler organize etmek, potansiyel ihracat pazarlarına ticaret heyetleri ve çeşitli ülkelerden Türkiye’ye alım heyetleri düzenlemek yer alıyor. Uluslararası kanunlar ile ithalatçı ülkelerin ticaret yönetmeliklerindeki son düzenlemeleri takip edip üyelerini bilgilendirmek, hedef ülkelerde pazar araştırmaları yapmak, düzenli aralıklarla sektörün ihracat performansını raporlamak yine Mücevher İhracatçıları Birliği’nin görevleri arasında bulunuyor.